DE INDUSTRIËLE BEDRIJVENGIDS
 

Nieuwe hydrostatische diesel- en LPG-truck komt eraan

  • 13/02/2008, Alphen aan den Rijn

  • De nieuwe hydrostatische diesel- en LPG-truck DFG/TFG 425s-435s komt eraan. De nieuwe hightech truck is zo’n 25% zuiniger dan conventionele trucks met een koppelomvormer.

 
De nieuwe hydrostatische diesel- en LPG-truck DFG/TFG 425s-435s komt eraan. De nieuwe hightech truck is zo’n 25% zuiniger dan conventionele trucks met een koppelomvormer. Ook de ergonomische bestuurdersplaats zet een nieuwe standaard.

De hydrostatische aandrijftechniek van het nieuwe model is afkomstig van het gerenomeerde Bosch Rexroth. De aandrijving combineert een hoog rijcomfort en hoge productiviteit met lage onderhoudskosten. Vooral bij een intensieve inzet met frequent wisselen van rijrichting.

Topmotoren uit de Duitse auto-industrie
Volkswagen diesel- en LPG-motoren zijn gebouwd volgens de nieuwste technieken en bieden alle prestaties en milieuvoordelen uit de auto-industrie:
  • Lage geluidsproductie
  • Minimale emissies, ver onder de geldende (EU-)normen
  • Ca. 25% lager verbruik dan conventionele trucks

Minder slijtdelen

Nieuwe hydrostatische diesel- en LPG-truckBij de hydrostatische aandrijving zorgt voornamelijk oliedruk voor de krachtoverbrenging op de wielen. Een mechanische transmissie is amper aanwezig, waardoor er wezenlijk minder slijtdelen zijn. Het voordeel: minder onderhoud en grotere servicevriendelijkheid.

Nieuwe standaards in ergonomie
De SOLO-PILOT bediening voor de hydraulische functies beweegt met de stoelvering mee voor een rustige armpositie, maar is wel onafhankelijk van de stoelinstelling te positioneren. De rij- en mastfuncties worden met de vingers bediend, dus niet met de hand. Die ligt op de aangename steun voor de handpalm.

Er kan ook gekozen worden voor MULTI-PILOT bediening. Alle functies zijn dan in één hendel geïntegreerd.

De parkeerrem wordt automatisch geactiveerd en het starten van de truck gebeurt met een startknop. De stuurkolom is in hoogte en diepte verstelbaar en heeft een memoryfunctie, waardoor hij in één beweging naar de laatste instelling kan worden teruggezet. Dubbelpedaal bediening wordt optioneel leverbaar.

Diverse veiligheidsopties
Met 'Drive Control' wordt de rijsnelheid in bochten automatisch verminderd. De elektronische afremming houdt de middelpuntvliedende krachten, die op de chauffeur, last en truck werken, op een constant laag niveau. Ook wordt de rijsnelheid begrensd vanaf een vooraf gekozen hefhoogte.

'Lift Control' gaat nog verder en verlaagt automatisch de neigsnelheid vanaf een individueel gekozen hefhoogte. Ook kan met deze optie de side shift automatisch naar de middenpositie worden verschoven en beschikt de chauffeur over een neighoek-aanduiding.

'Access Control' geeft alleen de heftruckbediening vrij bij een geldige toegangscode en bij een juiste volgende van inschakeling van het stoelcontact en het gordelcontact.

De nieuwe Jungheinrich hydrostatische diesel- en LPG-truck wordt vanaf komend voorjaar leverbaar.
Telefoon
Tonen
Adres H.A. Lorentzweg 3
2408 AS  Alphen aan den Rijn
Zuid-Holland - NEDERLAND
(Klik hier om de kaart te bekijken)