DE INDUSTRIËLE BEDRIJVENGIDS
 

Niet alleen kwaliteit doorslaggevend bij de keus voor Toyota

  • 30/09/2008, Ede/Waddinxveen

  • Eerder deze maand leverde Toyota Material Handling Nederland 8 Tonero 2.5 tons vorkheftrucks af bij Ankerpoort in Geertruidenberg en werd er voor de chauffeurs een uitgebreide instructie verzorgd.

 

Informatie en/of prijsopgave aanvragen

 

There was an error and the information has failed to send.Unable to send part of the information, please try again.
Please try again

De LPG-trucks vervangen hiermee na 6 jaar trouwe dienst het oude Totota-heftruckpark. Bij Ankerpoort wordt veel waarde gehecht aan de betrokkenheid van de toekomstige berijders. Zij moeten er tijdens de 8-urige shifts tenslotte goed mee uit de voeten kunnen en zich prettig voelen.

De 8 Tonero's, waarvan 7 LPG en 1 diesel staan al klaar als de chauffeurs van het Geertruidense bedrijf in groepjes arriveren voor de presentatie en daarna de instructie bij de trucks. Het programma duurt ruim een uur en is in overleg met de technische dienst van Ankerpoort en Toyota opgesteld.

Ankerpoort is gespecialiseerd in de productie van industriële minerale poeders en granulaten. De ruwe grondstoffen die nu nog ogen als 'grove stenen' worden er gebroken, gezeefd, gemalen of op andere manieren bewerkt. Na bewerking vormen ze de basis voor allerlei producten die in het dagelijkse leven toegepast worden, zoals staal, verven, kunststoffen, glas, asfalt, landbouwproducten, etc. Per jaar wordt er zo'n 140.000 ton aan o.a. ijzererts, bariet, bauxiet en mangaanerts verwerkt tot halffabrikaten en verpakt in zakken, bigbags of in bulk geleverd aan de diverse industrieën.

De 11 hectare grote vestiging in Geertruidenberg, waar 72 mensen werkzaam zijn, is onderdeel van het Sibelco SCR concern uit Belgie met 250 fabrieken over de gehele wereld. De Ankerpoort Groep telt 9 fabrieken verspreidt over de Europese Unie. Op het grote buitenterrein waar de heftrucks voornamelijk rijden zijn de omstandigheden zwaar. Zestien uur per dag, 6 dagen per week moeten de trucks in alle weersomstandigheden paraat zijn en de chauffeur een aangename werkplek bieden.

"Dat beseffen we ons terdege, vertelt Piet Jaspers, hoofd technische dienst van Ankerpoort, zij zitten het grootste deel van de dag op de truck en moeten dus comfortabel kunnen zitten en goed en efficiënt hun werk kunnen doen. We zochten dan ook een functionele truck met uitstekende ergonomische en veiligheidsverhogende eigenschappen. Met de Toyota 7-serie hebben we 6 jaar naar tevredenheid gewerkt. In het vervangingstraject hebben we ook objectief gekeken naar andere leveranciers, maar de keus is toch weer op Toyota gevallen.

"Naast het feit dat de Tonero een kwalitatief uitstekende machine is en biedt wat wij zoeken, is ook de samenwerking voor ons een belangrijke pijler, verduidelijkt Jaspers. Vertrouwen, openheid en het vanuit de klant denken is voorwaarde om een duurzame relatie te onderhouden. Met Toyota Material Handling Nederland past dit plaatje. En we hebben positieve ervaringen betreffende service en onderhoud en weten wat we aan elkaar hebben."

Vandaag, met de introductie van de Tonero's heeft Toyota ook een belangrijke rol. Door middel van een uitgebreide presentatie worden de verschillen en verbeteringen ten opzichte van de voorganger van de Tonero belicht en er wordt over veiligheid en ergonomie gesproken.

Alle trucks hebben een stalen cabine en een volledig instelbare luchtgeveerde stoel. Deze draaibare stoel in combinatie met de extra handgreep met claxon op de achterstijl zorgt ervoor dat ook achteruitrijden comfortabel is en beter zicht en dus ook veiligheid biedt. Verder zit er integrale sideshift op en zijn de machines voorzien van het zgn. Tonero+ Productiviteitpakket. Naast de eerder genoemde draaibare stoel horen in dit pakket ook hydraulische geveerde vorken die zorgen voor een sneller en comfortabeler rijgedrag op oneffen oppervlakten en buitenterreinen.

De duurzaamheid van de trucks is verder geoptimaliseerd voor de omstandigheden bij Ankerpoort door een verbeterd koelsysteem met een groveraat-radiateur, een hogecapaciteit-koelvin en een oliekoeler voor de hydraulische olie.

"Onze chauffeurs weten er nu na de introductie alles van af en kunnen er enthousiast mee aan de slag. Die betrokkenheid is van belang, daarom hebben wij hen ook in het hele traject gevraagd naar hun mening. Jaspers besluit; voor de motivatie en de zorgvuldigheid in de omgang met het materiaal en de veiligheid is het ons inziens niet meer dan normaal dat er terdege rekening gehouden wordt met degenen die ermee moeten werken!"

Telefoon
Tonen
Website
Naar website
E-Mail
Verstuur e-mail
Adres Postbus 371
6710 BJ  Ede
Gelderland - NEDERLAND
(Klik hier om de kaart te bekijken)