DE INDUSTRIËLE BEDRIJVENGIDS
 

Een succesvolle start voor Caljan Rite-Hite met bandbochten!

  • 17/03/2009, Twello

  • Na een test van 2 jaar bestaat er geen twijfel meer op het vliegveld van München: er zijn technische voordelen te behalen met de Caljan Rite-Hite bandbocht in vergelijking met andere bochten.

 

Informatie aanvragen

 

There was an error and the information has failed to send.Unable to send part of the information, please try again.
Please try again

Na een test van 2 jaar bestaat er geen twijfel meer op het vliegveld van München: er zijn technische voordelen te behalen met de Caljan Rite-Hite bandbocht in vergelijking met andere bochten. De revolutionaire bandgeleiding (inmiddels gepantenteerd) wordt als superieur ervaren.

Al in september 2006 werd een Caljan Rite-Hite 90˚ bandbocht als test geïnstalleerd op het vliegveld van München. Met een geluidsniveau van 65 dB transporteert deze bandbocht alle soorten bagage met een snelheid tot 4 m/sec. De afdeling Aviation Facilities is onder de indruk. "Sinds de eerste installatie is onderhoud en reparatie niet nodig geweest. Zelfs de band behoefde niet opnieuw aangespannen te worden. Het verwisselen van de band zal sowieso sneller gaan door de weinige onderdelen die daarvoor gedemonteerd hoeven te worden. Vanwege het ontwerp van de bandgeleiders wordt schade als gevolg van ophopend stof en afval voorkomen."

Deze Caljan CurveTrack bandbocht heeft de afgelopen twee jaar probleemloos op hoge snelheid gefunktioneerd bij alle typen bagage. Het afhandelingssysteem gebruikt bochten van 90˚ en 180˚ en soms bochten met hoogteverschil om bagage naar een hoger of lager niveau te transporteren. Een lopende band gaat normaal gesproken tussen de 40.000 en 50.000 uur mee, alvorens schades ontstaan aan het systeem. Het vliegveld van München maakt geen geheim van de testresultaten. "Er zijn technische voordelen van de Caljan Rite-Hite bandbocht in vergelijking met andere bandbochten. Het bandgeleidingssysteem is verreweg superieur."

Met meer dan 35 miljoen passagiers per jaar en een 58 kilometer lang intern bagage-afhandelingssysteem vervult het vliegveld in München een cruciale rol in het verder verbeteren van de dienstverlening. Regelmatig worden alternatieve componenten getest om verzekerd te zijn van de aanwezigheid van de best mogelijke technische standaards. Elke component in een bagage-afhandelingsysteem kan de beschikbaarheid beïnvloeden. Met 33.000 stuks bagage per uur is de betrouwbaarheid van het systeem zeer belangrijk. Stilstand kost geld. Een betrouwbare leverancier is daarom de beste keuze. Dit geldt zeker voor de vele bandbochten in een systeem.

Telefoon
Tonen
Website
Naar website
E-Mail
Verstuur e-mail
Adres Engelenburgstraat 57
7391 AM  Twello
Gelderland - NEDERLAND
(Klik hier om de kaart te bekijken)