DE INDUSTRIËLE BEDRIJVENGIDS
 

Jungheinrich digitaliseert magazijnbeheer van het MKB


 
Jungheinrich digitaliseert magazijnbeheer van het MKB

WMS nodig voor groei midden- en kleinbedrijf; 

  • Basispakket met gedefinieerde standaardprocessen
  • Betaalbare instap om magazijnbeheer te digitaliseren
  • Implementatie in slechts enkele weken
  • Op ieder moment uit te breiden met extra functionaliteiten en aangepaste processen
  • ‘Huren' op maandelijkse basis
Jungheinrich komt met instap WMS-software. Het bedrijf gaat zo het gebruik van WMS-systemen binnen het Midden- en Kleinbedrijf stimuleren. Een digitaal magazijnbeheer is essentieel voor de toekomstbestendige groei en logistieke innovatie van het Nederlandse MKB.

"Een behoorlijk aantal bedrijven in het MKB werkt nog met Excel-sheets of eigen ontwikkelde systemen, maar voor de toekomst biedt dat te weinig mogelijkheden om concurrerend te blijven", vertelt Ivo Buitelaar, Director Intralogistic Solutions bij Jungheinrich. "Denk aan het integreren van nieuwe technieken en processen, zoals rondom e-commerce. Maar ook groeiende eisen van klanten en nieuwe functionaliteiten, bijvoorbeeld om heftrucks in het magazijn efficiënter te laten werken, worden steeds moeilijker te implementeren in een ‘analoge' magazijnomgeving."

Met WMS Series 2 wil Jungheinrich de Nederlandse MKB-magazijnen digitaliseren. "Op basis van ons vertrouwde pakket voor grote logistieke operaties hebben we daarom een MKB-instappakket gemaakt, dat kleinschalig én state-of-the-art is," zo legt Buitelaar uit. "Belangrijker nog is dat het pakket flexibel is. Zo kan het meegroeien met de gebruiker en kunnen functionaliteiten worden uitgebreid of aangepast, wanneer de onderneming zich ontwikkelt. Juist dat is essentieel in de dynamische sector die het MKB vaak is."

Betalen voor gebruik:

En niet alleen de software is flexibel, hetzelfde geldt voor de gebruikslicenties. Naast de mogelijkheid om een licentie te kopen, is het ook mogelijk om op maandelijkse basis voor het gebruik te betalen. Jungheinrich heeft ervoor gekozen om zo veel mogelijk barrières voor ondernemers weg te nemen: voor het Software as a Service model geldt geen minimale contractperiode.

"Met dit praktische softwarepakket en onze centrale 24-uurs helpdesk bieden we het MKB nu een toekomstgeoriënteerde oplossing die helpt in de groei. Dankzij het Software as a Service model is die oplossing niet alleen flexibel, maar ook nog eens voor iedereen bereikbaar," zegt Buitelaar.

Alle standaard logistieke processen:

Jungheinrich WMS Series 2 is in staat om alle standaard logistieke processen van goederenontvangst tot en met -uitgang aan te sturen. Naast een uitgebreid beheer van master data en periodieke inventarisaties, biedt het WMS diverse andere, centrale controle functionaliteiten. De HOST-interface van Jungheinrich garandeert een probleemloze communicatie met bestaande softwareomgevingen.

Het WMS is uitvoerbaar met talrijke opties om het al bij de start optimaal aan te passen aan de werkzaamheden. Leverbare functionaliteiten zijn bijvoorbeeld de ondersteuning van retouren, diverse mogelijkheden om labels en bonnen af te drukken en multi-client toepassingen. Met de standaard interfaces, bijvoorbeeld voor ‘navigatie' op heftrucks of de aansturing van paternosterkasten, is het mogelijk om nieuwe functies of opslagsystemen binnen een minimale tijd operationeel te hebben.

WMS Series 2 is een volledig geïntegreerd, volwaardig product uit de Jungheinrich WMS-lijn. Omdat het systeem continu wordt doorontwikkeld, is het altijd gebaseerd op de laatste stand van de techniek. De ingebouwde ‘forward compatibility' garandeert dat het systeem ook in de toekomst met nieuwe releases en updates overweg kan. Daarnaast biedt Jungheinrich een wereldwijde helpdesk met gegarandeerde responstijd. De lengte en aard van de ondersteuning kan de gebruiker zelf kiezen.

Jungheinrich biedt verder een geïntegreerde oplossing voor de implementatie. Het bedrijf biedt aanvullende diensten, zoals de installatie van een betrouwbaar WLAN-netwerk voor de datacommunicatie, de installatie van WMS-clients en zelfs het etiketteren van alle stellinglocaties. Dankzij de gestandaardiseerde processen en een jarenlange ervaring is Jungheinrich in staat om WMS Series 2 in slechts enkele weken te implementeren bij gebruikers.

Jungheinrich behoort tot de grootste leveranciers van intralogistieke oplossingen ter wereld. Het bedrijf is gespecialiseerd in het inrichten en optimaliseren van magazijnen en distributiecentra; vanaf de inzet van bemande en onbemande heftrucks tot en met rollenbaantechniek, automatisering en magazijninrichting. Jungheinrich produceert in eigen fabrieken en levert alle gerelateerde diensten zoals veiligheidskeuringen, bedienertrainingen en advies. Bij de Nederlandse vestiging werken ongeveer 350 medewerkers.

Telefoon
Tonen
Adres H.A. Lorentzweg 3
2408 AS  Alphen aan den Rijn
Zuid-Holland - NEDERLAND
(Klik hier om de kaart te bekijken)