Deze site maakt gebruik van cookies, eigen en van derden, om de website en de diensten te verbeteren. Door verder gebruik te maken van deze website gaat u hiermee akkoord. Voor meer informatie, bekijk ons Cookiebeleid

Deze nieuwe luxe cabine is ontworpen in lijn met de vijf bekende Tonero-kernwaarden: veiligheid, productiviteit, comfort, duurzaamheid en milieuvriendelijkheid. Voor de chauffeur is vooral een optimaal comfort van belang wat, met name bij langere diensten, een positieve invloed heeft op de productiviteit.

De Deluxe-cabine is ontworpen om ook in slechte weers- en werkomstandigheden een comfortabele werkomgeving te bieden. Doordat de deuren openen tot maximaal tot 180º, is cabine zeer goed toegankelijk.

De Deluxe-cabine is onder andere standaard uitgerust met:

  • ergonomische armsteun met elektronische minilevers of kruishendels
  • comfortabele stoel met veel instellingsmogelijkheden
  • in hoogte verstelbare stuurkolom
  • 12-volts aansluiting
  • verwarming
  • extra werklampen voor
  • zonwering voor de voorruit
  • radio/cd/mp3-speler


De Deluxe-cabine heeft bovendien een volledig geveerde ophanging op het chassis. Hierdoor wordt het trillingsniveau aanzienlijk gereduceerd en in combinatie met de goed geveerde stoel met veel instellingsmogelijkheden biedt de cabine hierdoor een zeer comfortabele werkomgeving.
Door een goede isolatie van de cabine wordt tevens het geluid gereduceerd, wat bij dieselmotoren een halvering van het geluid voor de chauffeur betekent. Verder biedt de Deluxe-cabine een goed zicht rondom. De voorruit is breder en verder doorgetrokken naar boven. Het dakraam voor eventuele extra ventilatie is voorzien van een rolgordijn. Door de bredere vorm van de cabine is ook de hoofd- en voetruimte groter.

De in de ergonomische armsteun geïntegreerde elektronische minilevers of kruishendels, zorgen ervoor dat de chauffeur comfortabel en productief kan werken.

Optineel is de Deluxe-cabine uit te breiden met air conditioning.

Volgens Anthony Nadalin, Product Marketing Manager voor Toyota Material Handling Europa is de Deluxe-cabine Toyota’s meest geavanceerde cabine. “Bij dit ontwerp is rekening gehouden met de heftruckchauffeur. Meer dan 50 jaar ervaring in het ontwerpen van vorkheftrucks met verbrandingsmotor laat zien dat als een heftruckchauffeur comfortabel kan werken, hij productiever zal zijn.”